IMPORTANT

Când este PALATUL PARLAMENTULUI prea MIC? Atunci când se întâlnesc VINURILE BUNE cu MÂNCAREA SPECTACULOASĂ!

Sălile generoase și esplanada Palatului Parlamentului s-au dovedit a fi neîncăpătoare pentru miile de vizitatori care au venit să se bucure în acest weekend de întâlnirea – destul de neobișnuită – dintre street food și vinuri. Astăzi, duminică – 22 aprilie, este ultima zi de festival, așa că nu pierdeți ocazia de a comanda pentru rezervele de acasă vinuri la prețuri excepționale!

Evenimentul se petrece în două zone dispuse în spații diferite: cea de street food se află în grădinile Palatului Parlamentului, iar cea de vinuri este amplasată în interior, pentru prezentări și degustări, în sala „I. C. Brătianu”.

Urcușul începe lin, de la colțul din dreapta al intrării în grădina Palatului, dinspre Parcul Izvor, urmează un prim „filtru” la intrarea pe esplanadă, apoi se intră în direct în zona cu camionetele street food: de la  Chilli Meat Fries, la vrăbioară de vită pe grill, de la za’atar și frigărui de berbecuț fragede, la burger de porc, de la paste proaspete, la tiramisu cu frișcă sau cannoli. Spațiul verde din preajma scărilor principale de acces în interior, este plin de fotolii bufante pe care vizitatorii se relaxează ațipiți sub soare, ori de castele gonflabile prin toboganele cărora  copii își fac de cap. Muzică ambientală nestridentă, de bună calitate. Pe alee – mese și bănci, unde alții fani ai Festivalului savurează din caserole bunătățile ambulante. Curățenie perfectă, servicii prompte pentru debarasare.

La ora la care alte festivaluri de vin se închid, aici abia începe distracția!

Intrarea în paradisul vinurilor capătă însă un anumit ștaif. Chiar dacă fluid, accesul devine oarecum protocolar, controlul bagajelor se face cu scanner și detectoare. Apoi urmează spațiul unde moderatorii și somelierii spun, de pe o scenă, poveștile vinurilor și, în sfârșit!, standurile celor peste 30 de producători și distribuitori de vinuri din România! Printre degustări discrete, conversațiile se leagă firesc, curiozitatea pentru această lume specială e mare, dar și disponibilitatea expozanților de a sta de vorbă cu oricine pe îndelete este pe măsură. Provocări: două standuri de jocuri de noroc, unde mizele sunt, desigur, uriașe: câte o fiolă de supervin!

Un sfârșit de săptămână perfect: te bucuri de aer, de libertate și relaxare, savurezi  mâncăruri gătite atent, deguști vinuri rafinate, înveți.

 Ofurile food-trucker-ilor

La o asemenea manifestare inedită, a participat, în premieră!…un premier: Viorica Dăncilă,  Prim-ministrul României! Alături de  Gabriela Firea (Primarul General al Municipiului București), Ștefan-Radu Oprea (Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat), Bogdan Gheorghe Trif (Ministrul Turismului), Daniel Botănoiu (Secretar de Stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale). Care, în Sala Drepturilor Omului, la Forumul dedicat industriei vinulului și celei gastronomice, cu care a debutat „Wine & Street Food Festival, s-au întâlnit la o masă rotundă, moderată de Alexandra Stoicescu, spre a discuta problemele cu care actorii din cele două domenii se confruntă, de la faptul că funcționarea unui un food truck, care ocupă 8 metri pătrați, necesităă aceleași autorizații necesare funcționării unui restaurant, până la inițierea unui cadru legal pentru cumpărarea de truck-uri și pentru vânzarea produselor în zone publice și fixe din  orașe.

Gabriela Firea, Primarul General al Municipiului București, a anunțat că deja au avut loc discuții cu asociațiile care se ocupă cu administrarea Centrului Vechi al Capitalei și se lucrează la un studiu de fezabilitate, pentru ca acesta să fie extins cu încă 50 de străzi, până în Cartierul Evreiesc. și că va propune de asemenea ca, în parcurile declarate monumente istorice, să se poată desfășura totuși activități de alimentație publică, lucru interzis în acest moment, pentru a nu afecta arborii seculari. Gabriela Firea vrea ca Bucureștiul chiar să se transforme într-o capitală gastronomică.

Un festival pentru consumatori, nu (doar) pentru specialiști!

Marele avantaj pe care l-a creat Wine and Street Foood festival pentru producătorii de vin a fost contactul nemijlocit cu consumatorii finali, în condițiile în care majoritatea târgurilor specializate au drept vizitatori doar clienți din industrie – restaurante, somelieri, distribuitori etc.

Mihai Vasile, proprietarul VinMagazin.ro, a reușit să strângă la standul său vinuri ale unor crame care sunt mai puțin cunoscute în Capitală, bazându-se pe calitatea lor: vinuri bio de la Lechința, (Lechburg), vinuri certificate „Vegan” de la Domeniile Franco-Române, spumante de la Casa Panciu, sau vinuri de la La Salina,  Amfiteatru Vitis, Aramic sau Fort Silvan. Pentru Mihai Vasile, mai cunoscut publicului sub numele de „Berbecuțio”, principalele satisfacții la acest târg au fost publicul nou pe care l-a adus și promptitudinea organizatorilor față de expozanți. „De orice am avut nevoie, în 10 minute s-a rezolvat. Din mai multe puncte de vedere, nivelul este mai ridicat față de alte evenimente de gen. Industria de vin de asta avea nevoie: să fie coagulată de un expert în evenimente, nu doar de niște degustători, ori de un creator de etichete!”.

„Este prima oară când văd o asemenea coadă la un festival de vin” – foto și constatare de Cătălin Păduraru, editorul ”Războaielor Vinului”

Aceeași opinie o împărtășește Cătălin Grecu, director de marketing al Cotnari SA: „Sincer, nu mă așteptam la o asemenea organizare. Depășește așteptările noastre, mai ales având în vedere că Festivalul se află la prima ediție. Lumea vinului a fost puțin reticentă: de aceea, alți producători nu au venit. Dar la următoarea ediție, sigur vor fi mult mai mulți. Locația este excelentă, organizarea deosebită. Totul a fost pus la punct până la detaliu. Mă refer inclusiv la acel voucher care asigură participanților masa de prânz. Este primul târg care face așa ceva”.

Francisc Kallos, administratorul Cramei Dobra, crede că, atât Festivalul cât și organizarea lui au fost excelente. Doar, spune Domnia sa, la următoarea ediție ar trebui ca spațiul dedicat vinurilor să fie ceva mai mare. Extraordinar i se pare faptul că Festivalul a reușit să aducă, în sfârșit, la masă, beneficiarul final care, astfel, ajunge să cunoască și să aprecieze vinurile : „Nu producători, nu proprietari de localuri, ci consumatori! Acesta este marele beneficiu: am ajuns mult mai repede în paharele consumatorilor!”.

Luminița Tzakis, director de vânzări la Crama Oprișor, a fost impresionată atât de numărul mare de comenzi de vin primite, cât și de diversitatea vizitatorilor: „În primul rând, au fost foarte, foarte mulți tineri, ceea ce ne bucură. Mulți au venit cu copiii lor, ceea ce înseamnă enorm – un prim contact cu vinul, la o asemenea vârstă a părinților, înseamnă că vor percepe în viitor vinul ca pe ceva normal, nu ca pe un produs special, rezervat pentru ocazii. În plus, am avut extraordinar de mulți străini – finlandezi, australieni, englezi, spanioli, italieni… Pentru ei, dar și pentru noi, este important că am reușit acest contact direct între vinul românesc expați și turiști”.

Cu vinul, la joacă!

Dacă nu v-am convins încă să vizitați festivalul, vă anunțăm că puteți merge și doar ca să jucați o partidă de poker sau o „ruletă a vinului”.

Prima opțiune, născută dintr-un parteneriat între Moet Hennessy și Pokerstars.com, le oferă celebra champagne celor care câștigă un turneu de o oră de Texas Hold’em. Cea de-a doua, parte din seria de jocuri adusă în România de somelierul Istvan Pentek, îi provocă pe vizitatori să își pună la bătaie cunoștințele despre vin, miza fiind identificarea corectă a aromelor, a metodelor de vinificație sau a provenienței unor vinuri degustate „în orb”. Premiile, desigur, în vin!