Știri

Vinarte investește UN MILION de euro în turism oenologic

Sursa foto: crameromania.ro

Compania Domaine Vinarte va investi în acest an peste un milion de euro în lansarea unei facilități de cazare deschise publicului, în podgoria din Stârmina – Mehedinți, și a unei facilități private, rezervate evenimentelor corporate și particulare, în podgoria Bolovanu, județul Olt. Ambele vor fi deschise în acest an, accentul deosebit fiind pus pe Stârmina, loc unde compania își propune să atragă turiștii de pe vasele de croazieră de pe Dunăre, lipsiți de alte oferte pe malul românesc al fluviului.

Domaine Vinarte este compania care a preluat portofoliul și proprietățile Vinarte SA. Pentru eficientizare și pentru planurile de dezvoltare viitoare, producătorul a vândut recent podgoria și centrul de vinificație din Zorești, către o firmă a grupului care deține și Via Viticola Sarica Niculițel. În afară de lansarea celor două facilități de cazare, Domaine Vinarte va face și investiții în replantări și retehnologizare. „Urmărim producerea de vinuri mai sofisticate, destinate în principal pieței HoReCa, și vom planta soiuri care să se potrivească profilului de vin pe care dorim să-l prezentăm consumatorilor”, a declarat Rodica Capatina, director general.

Vorbim atât de soiuri tradiționale, cât și de soiuri internaționale, regula principală fiind, evident, să fie soiuri capabile să nască vinuri de calitate, așa cum am avut și până acum. Am experimentat cu mai multe soiuri – doar pentru Cabernet am avut plantate cinci hectare cu nouă combinații de altoi și portaltoi… Ce pot să vă spun cu siguranță este că vom avea, în premieră, și vinuri albe la Bolovanu”, a adăugat Iustin Urucu oenologul cramei.

În cadrul unei întâlniri cu presa, menită să prezinte situația actuală a companiei, Domaine Vinarte a anunțat de asemenea o creștere a vânzărilor cu 10% în 2018, față de anul precedent. Ținta pentru 2019 este o creștere de 15%, pentru atingerea acestui scop fiind pregătite o serie de strategii, de la diversificarea portofoliului și lansarea de ediții limitate sau chiar unicat, până la extinderea portofoliului de pe piețele internaționale unde Domaine Vinarte este deja prezentă – Canada, Belgia, Luxembourg, Polonia, China sau Japonia.