CrameȘtiri

Micii producători de vin înving criza cu vânzări prin magazine proprii și online!

Cătălin Vărzari a mizat pe vânzările prin magazinele proprii

Producătorii de vin – profit în plină pandemie de COVID-19! După ce domeniul HoReCa s-a prăbușit ca urmare a închiderii restaurantelor și teraselor pe perioada stării de urgență, viticultorii din Iași și-au căutat o nouă piață de desfacere și au reușit să facă profit chiar și în acest an, fie prin intermediul magazinelor proprii, fie din vânzările online.

Unul dintre viticultorii din Iași care susține că nu a întregistrat pierderi financiare semnificative și vrea chiar să se dezvolte în acest an este Cătălin Vărzari, care deține aproape 50 de hectare de viță-de-vie în comuna Cotnari, din județul Iași.

Magazine proprii în Iași

”Noi am închis numai o săptămână, la începutul stării de urgență. Într-adevăr, nu am avut vânzări cred vreo lună, dar după aceea am vândut aproape ca anul trecut în cele trei magazine pe care le avem deschise în Iași. Nu am trimis angajații acasă, am comercializat aceeași cantitate de vinuri ca în anul 2019. Sperăm ca până la finalul anului 2020 să vindem toată producția de anul trecut. Ne-a afectat puțin faptul că s-au anulat evenimentele, iar noi colaboram cu mediul HoReCa, deci pe partea aceasta am suferit niște modificări, însă nu am avut pierderi financiare”, a declarat Cătălin Vărzari, proprietarul Cramei Vărzari din Cotnari, pentru bzi.ro.

Acesta mai spune că într-o lună de zile va inaugura și o cramă chiar în Cotnari, care avea ca termen de finalizare anul 2020, deci și acest obiectiv a putut fi atins în ciuda problemelor create de pandemia de COVID-19.

Un alt viticultor din Iași, care nu a resimțit efectele pandemiei de coronavirus, este Marian Lucaci. Ieșeanul deține 20 de hectare de viță-de-vie în comuna Aroneanu și spune că nu a avut pierderi financiare în acest an, ci că din contră profitul înregistrat anul acesta a fost mai mare cu 20-30% față de anul trecut, și asta numai datorită vânzărilor online, piață spre care s-a reorientat odată cu închiderea HoReCa.

Vânzările online merg bine

”Obiceiurile consumatorilor s-au schimbat în perioada pandemiei și se vor schimba și mai mult, de aceea s-au reorientat spre piața online. Vreau să investesc în afacere și să modernizez podgoria cu bani europeni. Am văzut că UE ajută viticultorii cu mai mulți bani. Noi am înregistrat anul acesta vânzări cu 20-30% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut”, a spus Marian Lucaci, viticultor din județul Iași.