ȘtiriVinuri

Marinela Ardelean: Vinurile românești au șanse extraordinare în America, Asia și Australia

România produce anual 4-4,5 milioane de hectolitri de vin, conform datelor furnizate de Organizația Internațională a Viei și Vinului. Această producție poziționează piața locală în top 15 cei mai mari producători din lume. Cu toate acestea, piața locală este aproape de neobservat la export, iar mulți consumatorii străini sunt surprinși să audă că România produce vin.

Invitată miercuri, 1 martie, în emisiunea Agrostrategia de pe TVR 1, Marinela Ardelean, fondatoarea platformei Wines Of Romania, a vorbit despre nevoia de promovare a vinurilor românești în străinătate, dar și despre faptul că este necesar să construim un brand de țară pentru vinul autohton.

„Promovarea exporturilor este esențială. În primul rând, statul ar trebui să se implice, dar și producătorii, pentru că doar recunoscând importanța unui brand de țară sau importanța imaginii vinului românesc când vine vorba de export… Cu cât întârziem în a recunoaște importanța și nevoia unui brand de țară, cu atât avem de pierdut. Sunt convinsă că se va conștientiza mai mult nevoia prezenței la export și pentru asta e nevoie de investiții în zona asta și în resurse, și în prezența la târgurile internaționale, și în serviciile adecvate la crame. Creșterea calității care este constată de la an la an…”, a spus Marilena Ardelean.

Imaginea consumatorului străin despre vinul românesc

Marinela Ardelean a precizat că datorită experienței sale de zona de export, consideră că vinul românesc are un potențial uriaș în America și Asia. Cât privește continentul european, aceasta a transmis că este mai complicat exportul, dar sunt câțiva producători de vin care au reușit să se impună și pe piața unor țări din Europa.

„Datorită experienței mele în zona de export și dezvoltare a afacerilor pentru crame din Italia și din Franța, pentru care am călătorit în peste 100 de țări în toate continentele, am decis că vinul românesc are șanse extraordinare în America – chiar daca este greu, chiar dacă este departe, chiar dacă e nevoie de resurse adecvate și evidente, unele țări din Asia, în mod deosebit Japonia, China, chiar și Australia. Dacă ne referim la continentul Europa, este mai complicat, dar pe de altă parte sunt câțiva producători care au pus stegulețul României cu succes în Anglia, Germania”, a explicat Marinela Ardelean, critic de vin și autor, în cadrul emisiunii Agrostrategia de pe TVR 1.

Modelul industriei de vin din Republica Moldova

Fondatoarea Wines Of Romania spune că România este principala piață de desfacere pentru producătorii de vin din Republica Moldova, iar moldovenii sunt mai motivați decât producătorii de la noi.

„România este principala piață a lor de desfacere, iar numărul de etichete și de producători din Republica Moldova prezenți în România este într-o continuă creștere. Eu cred că nevoia și faptul că nu se poate consuma în Republica Moldova atât vin cât se produce, îi forțează să găsească soluții. Este una dintre principalele de venit industria vinului din Republica Moldova”, a mai declarat Marinela Ardelean.

Agrostrategia – TVR 1. Invitată: Marinela Ardelean (01.03.2023)