Constantin Duluțe, Domeniile Averești: ”Ne dorim să ajungem la un echilibru de 50%-50%, intern versus extern”
Strategia Domeniilor Averești este de a ajunge la un echilibru între vânzările pe piața internă și exportul de vin. Constantin Duluțe, proprietarul afacerii cu vinuri din apropiere de Huși, județul Vaslui, spune că o problemă întâmpinată la export este legată de denumirea soiurilor românești.
„Este greu să ne limităm la o singură piaţă. Vinul nostru ajunge astăzi în ţările importante din Europa, Asia şi pe continentul american. Clienţii noştri sunt în SUA, Canada, Anglia, Spania, Belgia, Olanda, Austria, Germania, Italia, Bulgaria, Ghana, precum şi China. Provocarea principală o reprezintă faptul că nu avem un brand de ţară consacrat pe partea de vinuri. Provocarea secundară o reprezintă denumirea soiurilor româneşti, cu nume greu de pronunţat, de exemplu: Busuioaca sau Zghihara”, a declarat Constantin Duluțe, cel care a investit puternic în Domeniile Averești, afacerea sa de suflet după ce și-a vândut acțiunile la Agricost – Insula Mare a Brăilei, într-o tranzacție încheiată cu grupul Ad Dahra pentru o sumă de 200 de milioane de euro, conform ZF.ro.
Pentru Duluțe, extinderea este o mișcare aducătoare de progres în afacerea cu vinuri de Huși. ”Bineînţeles că extinderea este o mutare câştigătoare, în orice domeniu. În accepţiunea noastră un business se construieşte local şi apoi se extinde pas cu pas în exterior. Ne dorim să ajungem la un echilibru de 50% – 50%, intern versus extern”, explică antreprenorul.
Constantin Duluțe a precizat și care sunt aspectele luate în calcul la extindere: ”Per total, punctele pro ale extinderii peste hotare sunt: crearea de noi pieţe, creşterea brandului şi a notorietăţii sale, dar şi diversificarea riscului. Exportul este o investiţie de viitor, dacă vrem să ne depăşim limitele ca industrie trebuie să fim şi acolo, să învăţăm cum funcţionează lucrurile la nivel mondial, dar şi să ne pregătim piaţa pentru viitor”.