CramePodgoriiVinuri

BECIUL DOMNESC, în topul vânzărilor VINCON: ”Vin roșu, DEMIDULCE. Asta CERE CONSUMATORUL”

Beciul Domnesc a devenit un vin emblematic pentru vremurile pe care le trăim. Independent de producătorul său sau de vreo strategie secretă de marketing, acest vin a reușit să se mențină în atenția publică din ultimii ani. Iar pentru reclama gratis, cei de la Vincon Vrancea le pot mulțumi celor de la DNA și nu în ultimul rând, lui Radu Mazăre.

Revenind la lucruri serioase, Beciul Domnesc s-a consolidat în ultimii ani ca una dintre preferințele consumatorului român de vinuri. Poate surprinzător pentru unii, cele mai vândute sticle de Beciul Domnesc sunt cele cu vin demidulce din soiul Fetească Neagră.

Vinul roșu, demidulce, aduce vânzările cele mai mari

În momentul de față, cel mai căutat produs de la Vincon este Beciul Domnesc, bineînțeles. Este brandul Beciul Domnesc și, din brand, Feteasca Neagră din Beciul Domnesc, care vinde undeva în jur de 900.000 de sticle pe an. Este un vin roșu demidulce. Exact asta cere consumatorul, asta avem acolo”, explică pentru SuperVinuri.ro Nicu Mateescu, director de producție Vincon.

Vincon înseamnă 1.500 de hectare de viță de  vie

În momentul de față, Vincon Vrancea însumează 1.500 hectare de viță-de-vie, soiuri pentru vinuri albe, vinuri rose și vinuri roșii, soiuri autohtone, soiuri internaționale.

”Vincon înseamnă în momentul de față patru podgorii. Plecând de la vest către est, înseamnă Cotești, Odobești, Panciu plus cele 600 hectare pe care le avem în Huși, la granița cu Republica Moldova, acolo unde ne facem vinurile aromate, pentru care cred eu că vom fi foarte cunoscuți în viitor. Acolo avem 105 hectare de Tămâioasă și 88 hectare de Busuioacă de Bohotin. În momentul de față, Vincon mai înseamnă 6 centre de vinificație. Erau foarte multe pe vremuri, răspândite prin toate podgoriile Vrancei dar, din punct de vedere economic, nu s-a justificat păstrarea lor și atunci am comasat producția doar în anumite zone și în momentul de față vinificăm în Vrancea în șase crame plus crama noastră de la Huși”, ne mai spune Nicu Mateescu, cel care s-a alăturat echipei Vincon în 2005 și este, de trei ani, director de producție.

De remarcat că Vincon nu s-a limitat numai la portofoliul de vinuri, ci a mers mai departe cu valorificarea strugurilor în vinars și face și oțet din vin: ”Vincon înseamnă trei centre de condiționare, două pentru vinuri, unul pentru băuturi spirtoase și vinuri arse, pentru că vedeți, noi avem un portofoliu complet, practic. Nu avem numai vinuri în portofoliu. Avem și vin ars, avem și băuturi spirtoase și avem și oțet. Noi facem și oțet din vin și oțet din mere”.

La fel de acoperitoare este și strategia pe vinuri. ”Fiind unul dintre cei mai mari producători din România, ne adresăm tuturor consumatorilor (…). Nu poți să faci numai cepage sau vinuri de cupaj, ai și vinuri pentru oameni și pentru consum curent și atunci portofoliul nostru înseamnă de la vinuri de masă, vinuri din zona entry level, vinuri super premium, vinuri premium, vinuri medium și toată gama”, explică reprezentantul Vincon Vrancea.

Gamă trecută din HORECA și pe retail

În acest moment, producătorul de vinuri ”forjează” pe brandul Beciul Domnesc Grand Reserve pe care l-a relansat în retail, după ce timp de doi ani a fost rezervat pentru HORECA. ”Este un brand lansat acum doi ani de zile și relansat anul trecut și pe zona de retail. De ce l-am dus și în zona de retail? L-am dus pentru că am considerat că oamenii ar fi bine să intre în contact cu asemenea vinuri. Le-am listat momentan în Carrefour, le veți găsi în curând și în Mega Image, vor fi și în Auchan, vor fi și în Kaufland”, am primit explicații despre lanțurile cu care Vincon a semnat parteneriate pentru vânzarea vinurilor din gama nouă pentru raft.

Syrah, un soi cu riscuri

Dacă la Vincon, accentul pare să fie pus pe vinurile roșii – Cabernet Sauvignon și Fetească Neagră, alături de Tămâioasa Românească dulce, de desert, din gama Grand Reserve, un soi de struguri este ocolit la acest moment de producătorul din Vrancea. De fapt, ocolit e mult spus. Ci pur și simplu nu îi vede un potențial. ”Nu avem Syrah. Asta cu Syrah. (…) Am tot văzut Syrah-uri în România, eu fiind și degustător autorizat de prin 2008, și pot să spun că nu sunt convins că Syrah și-a găsit locul în România și, din punctul meu de vedere e doar modă. Nu știu cum s-ar adapta Syrah și atunci nu știu dacă merită riscul”, este, la acest moment, poziția reprezentantului de la Vincon Vrancea.

Trebuie să spunem că ne-am simțit bine la standul producătorului, un stand nou, modern, care alocă un spațiu generos și experienței vinars.

Cât despre vinuri, cei de la Vincon recunosc că au un dezavantaj în raport cu jucătorii din Dealu Mare sau cei din județul Mehedinți. Dar un dezavantaj pe care cei de la Vincon au decis să-l transforme într-un atuu. ”Este vorba despre terroir-ul din zona noastră. Fiind o zonă estică, un pic mai rece, nu o să găsim corpolența și structura vinurilor din Dealu Mare sau din Mehedinți, dar vinurile noastre au o viață mai lungă deoarece au aciditate, datorată terroir-ului un pic mai sus. Pentru a atenua această aciditate, vinurile trebuie ținute un pic mai mult. Eu nu îmi pot permite să vând un vin roșu foarte repede, pentru că aciditatea tipică terroir-ului din zona noastră face ca vinul să trebuiască să stea mai mult la baric și în sticlă, dar durata lui de viață este mult mai mare, iar creșterea calitativă este într-adevăr mai lentă, dar liniaritatea pe calitate este mai lungă decât în alte părți”, ne-a explicat Nicu Mateescu. Și dacă vorbim despre păstrarea mai îndelungată a vinurilor, cei de la Vincon s-au aprovizionat cum trebuie: cele șase crame adăpostesc nu mai puțin de 1.800 de baricuri.