EditorialVinuri

Momentele de singurătate sau tristețe în lumea vinului…au leac!

Lumea vinului trebuie și merită să fie relevantă pentru publicul larg pe care vrea să îl câștige de partea sa. Lumea vinului are nevoie și caută să ofere profesioniștilor care o slujesc tot ce poate în materie de informație specializată. Călătoria vinului românesc în România este lovită de multe ori de singurătate și tristețe.

Până acum nu a existat niciun proiect media care să își propună (măcar) să vorbească omului obișnuit despre vinuri, crame și podgorii. La fel, nu existat o platformă de comunicare în care opiniile, informațiile, sfaturile, experiența celor care fac struguri, îi procesează și mai apoi rafinează vinul să fie găzduite inteligent și eficient. Iubitorul român de vin, în majoritate, a fost lăsat de izbeliște în fața raftului. Nu e suficient să spui că ai un vin ieftin printr-o reclamă temeinică. Poate pentru departamentul de vânzări, pentru acest an, este de ajuns. Dar pentru lumea vinului, cu suflet și energie, nu este. Ar trebui să îi spui de ce vinul tău ieftin este și bun. Cum ai reușit să faci asta? Care este povestea?

Profesioniștilor din vin și viticultură le este dată de cele mai multe ori o lume plină de cetăți asediate și de feude încremenite. Informația circulă greu, valoarea adăugată a unei comunicări de specialitate care să aducă valoare adăugată și să sprijine în luarea unei decizii s-a lăsat mult timp așteptată. Este nevoie de schimb de idei și este nevoie de eficiență în comunicare. Comunicare și cuminecare au ca punct de plecare același cuvânt din latină, doar că au intrat în limba română la 1500 de ani diferență unul de altul. Și ambele au legătură cu vinul, de zi cu zi sau liturgic, o situație extraordinară într-adevăr.

Proiectul nostru SuperVinuri.ro (Vinuri, Crame și Podgorii) are două obiective: să comunice plăcut și frumos cu cei care sunt sau vor să devină iubitori de vin și să ofere un schimb de idei și informații pentru profesioniștii din vin și viticultură. Dacă ne ținem de plan asta înseamnă că vom deveni proiectul media de vin și viticultură cu cea mai mare audiență (și nespecializată, și specializată). O comunicare rezonabilă, simplă, eficientă, fără erori și cu impact maxim. Nu vrem nici ”incongruența fenomenologică și introspectiv cromatic” dar nici ”colorata mâine-i gata”.

Miza oricărui proiect media este audiența (nu cu orice preț) și ceea ce vom face este să ne deservim cele două categorii de public (care se suprapun în multe zone), încercând să atragem cât mai multă lume de partea noastră. Nu vom scrie doar pentru noi și nu ne vom îmbăta cu apă rece devenind niște ”părerologi” și triști și fără public. Miza noastră este să facem conținut (video, audio, foto, scris) și să îl dăruim publicurilor. Acesta este modelul de business, proiectul editorial și cumulul de obiective.

Unul din proprietarii de cramă din România îmi spunea recent că nu credea că este atât de greu să vinzi un vin bun. Fără un proiect media de succes, specializat dar cu o audiență cât mai mare, va deveni chiar foarte, foarte greu. Povestea vinului, povestea cramei, povestea podgoriei nu sunt doar bla-bla-uri ci reprezintă cel mai important vector de marketing, lucrurile care pot face diferența.

Presa de vin (cum sună asta…) s-a mișcat până acum între niște note de degustare, ceva pairing și PR. Și foarte multe păreri. Cam atât. Noi vom face producție video, transmisii în direct online și social-media, interviuri și reportaje, vom vorbi cu oamenii care se ocupă de podgorii, crame și vinuri. Vom pune în legătură publicul larg cu povestea fiecărei crame, a fiecărui vin, a fiecărei podgorii. Vrem să îi aducem pe toți românii din Project Genome: pasionații, interesații de imagine, cumpărătorii practici, tradiționaliștii, băutorii satisfăcuți și daaaa, copleșiții. Nicio companie de vin din România nu a implementat o campanie de comunicare pentru ”copleșiți” așa cum sunt descriși de Mke Vesseth  în Războaiele Vinului. Cine va face asta prin SuperVinuri.ro va da lovitura.

Nicio lovitură nu are farmec dacă nu există un maestru de ceremonii și aici SuperVinuri.ro l-a găsit pe Cristi Grețcu și, în egală măsură, Cristi Grețcu a găsit, deloc întâmplător, SuperVinuri.ro. Nu există om mai potrivit, veți vedea.

Vom construi așadar campanii de comunicare, ne vom bate pentru legi și reglementări favorabile pentru vinurile, cramele și podgoriile românești, vom ataca practicile incorecte și vom lupta pentru promovarea vinurilor românești.

Un milion de afișări în maxim un an și televiziune social-media de vin și viticultură. Acestea sunt obiectivele SuperVinuri.ro prin care lumea vinului va avea un proiect media pe care îl merită cu audiența pe care o merită.

Vă așteptăm alături de noi!